Drodzy Parafianie! Przypominamy o trwającym konkursie na LOGO PARAFII.
Szczegóły na plakacie i w regulaminie dostępnym na stronie Parafii oraz w zakrystii.
Regulamin konkursu na logo Parafii pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Tenczynku
1. Organizator konkursu
Organizatorem konkursu jest Parafia pw. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Tenczynku zwana dalej Parafią.
2. Cel konkursu
Celem konkursu jest stworzenie oryginalnego, rozpoznawalnego i estetycznego logo, które będzie identyfikować Parafię w materiałach drukowanych, cyfrowych oraz podczas wydarzeń parafialnych.
3. Uczestnicy konkursu
- Konkurs skierowany jest do rodzin związanych z Parafią.
- Udział mogą brać całe rodziny, dzieci z rodzicami lub opiekunami.
- Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
- Konkurs zostanie oficjalnie ogłoszony 7 grudnia 2025
4. Kategorie konkursowe
Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach:
Kategoria I – projekt graficzny “Logo cyfrowe”
- projekt graficzny cyfrowy, rysunek cyfrowy lub projekt komputerowy
Kategoria II – praca plastyczna
- praca wykonana dowolną techniką plastyczną: rysunek, malunek, kolaż, wyklejanka, technika mieszana itp.
- format maksymalny: A4 – preferowane przygotowanie na kartkach rozdanych podczas ogłaszania konkursu lub ewentualnie na kartkach z bloku technicznego.
- praca powinna nawiązywać do Parafii, patronki św. Katarzyny Aleksandryjskiej lub kościoła.
5. Wymogi dotyczące pracy konkursowej
- Projekt logo musi być:
- wykonany w formie graficznej,
- dostarczony w formacie JPG lub PNG lub PDF
- czytelny i możliwy do wykorzystania zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej.
- Logo powinno nawiązywać do patronki Parafii – św. Katarzyny Aleksandryjskiej – oraz/lub charakterystycznych elementów kościoła i miejscowości Tenczynek i Rudno.
- Każda rodzina może zgłosić maksymalnie 1 projekt na logo w wersji cyfrowej a w wersji plastycznej 1 projekt na każde dziecko w rodzinie.
- Dopuszcza się zgłoszenie więcej niż jednego projektu w wersji cyfrowej na rodzinę w przypadku posiadania dzieci, które samodzielnie potrafią obsługiwać programy graficzne jednak nie więcej niż 3 projekty na rodzinę.
5. Zasady zgłaszania prac
- Prace cyfrowe należy przesyłać drogą mailową na adres: biuro@parafiatenczynek.pllub dostarczyć osobiście do kancelarii parafialnej na nośniku cyfrowym.
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko autora,
- numer telefonu lub adres e-mail do kontaktu (w przypadku dzieci kontakt do rodziców lub opiekunów),
- krótki opis projektu (maks. 3–4 zdania) – nieobowiązkowo,
- w przypadku osób niepełnoletnich – za zgodę rodzica lub opiekuna przyjmuje się złożenie pracy i umieszczenie na jej odwrocie danych dziecka i danych do kontaktu z rodzicem. Jest to równoważne ze stwierdzeniem “Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka/dziecka będącego pod moją opieką w konkursie plastycznym na logo Parafii”.
6. Etapy konkursu
Etap I – zgłoszenie:
Termin i forma składania prac: 7 grudnia 2025– 6 stycznia 2026
- dla logo cyfrowego – elektronicznie – wysłanie wiadomości e-mail lub dostarczenie nośnika cyfrowego w godzinach otwarcia kancelarii
- dla prac plastycznych – złożenie przed lub po mszy świętej do skrzyneczki konkursowej w kościele na zakrystii.
Etap II – Wybór finalistów:
Komisja konkursowa wybierze trzy najlepsze projekty w kategorii “Logo cyfrowe”, które przejdą do finału. W kategorii “Logo plastyczne” komisja konkursowa wybierze zwycięzców od razu w drugim etapie.
Etap III – Głosowanie parafian:
Spośród trzech wybranych projektów cyfrowych parafianie oddadzą swoje głosy na ten, który najbardziej ich zdaniem reprezentuje Parafię. Forma głosowania będzie podana na stronie Parafii i w ogłoszeniach parafialnych.
Etap IV – Ogłoszenie wyników:
Termin ogłoszenia wyników konkursu zostanie podany w późniejszym czasie w zależności od ilości zgłoszeń
7. Kryteria oceny prac
Komisja konkursowa będzie oceniać prace według następujących kryteriów:
- zgodność projektu z tematyką konkursu,
- oryginalność i kreatywność,
- czytelność i walory estetyczne,
- możliwość wykorzystania logo w różnych formatach i materiałach.
8. Komisja konkursowa
- Komisję konkursową powołuje organizator.
- Decyzje komisji są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
9. Nagrody
- Organizator przewiduje nagrody rzeczowe – główną i wyróżnienia.
- Wybrane logo zostanie oficjalnym znakiem graficznym Parafii.
- Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie Parafii.
10. Prawa autorskie
- Zgłaszając pracę do konkursu, uczestnik oświadcza, że jest jej jedynym autorem.
- Autor zwycięskiego projektu przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowe do logo, w tym prawo do jego modyfikacji oraz wykorzystywania we wszystkich materiałach parafialnych.
- Przekazanie praw następuje nieodpłatnie.
- Organizator może dokonać niezbędnych zmian lub dostosowań w zwycięskim projekcie.
11. Postanowienia końcowe
- Udział w konkursie oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie, o czym poinformuje uczestników poprzez stronę internetową Parafii lub profil społecznościowy Facebook.
- Organizator zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru projektu na oficjalne logo Parafii, jeśli żaden nie zostanie ostatecznie zaakceptowany przez Radę Parafialną. Nie ma to wpływu na rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyniku konkursu oraz przyznanie nagród.
- Biorąc udział w konkursie, uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przekazanych danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia konkursu.