Drodzy Parafianie! Przypominamy o trwającym konkursie na LOGO PARAFII.

Szczegóły na plakacie i w regulaminie dostępnym na stronie Parafii oraz w zakrystii.

Regulamin konkursu na logo Parafii pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Tenczynku

1. Organizator konkursu

Organizatorem konkursu jest Parafia pw. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Tenczynku zwana dalej Parafią.

2. Cel konkursu

Celem konkursu jest stworzenie oryginalnego, rozpoznawalnego i estetycznego logo, które będzie identyfikować Parafię w materiałach drukowanych, cyfrowych oraz podczas wydarzeń parafialnych.

3. Uczestnicy konkursu

  1. Konkurs skierowany jest do rodzin związanych z Parafią.
  2. Udział mogą brać całe rodziny, dzieci z rodzicami lub opiekunami.
  3. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
  4. Konkurs zostanie oficjalnie ogłoszony 7 grudnia 2025

4. Kategorie konkursowe

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach:

Kategoria I – projekt graficzny “Logo cyfrowe”

  • projekt graficzny cyfrowy, rysunek cyfrowy lub projekt komputerowy

Kategoria II – praca plastyczna

  • praca wykonana dowolną techniką plastyczną: rysunek, malunek, kolaż, wyklejanka, technika mieszana itp.
  • format maksymalny: A4 – preferowane przygotowanie na kartkach rozdanych podczas ogłaszania konkursu lub ewentualnie na kartkach z bloku technicznego.
  • praca powinna nawiązywać do Parafii, patronki św. Katarzyny Aleksandryjskiej lub kościoła.

5. Wymogi dotyczące pracy konkursowej

  1. Projekt logo musi być:
    1. wykonany w formie graficznej,
    1. dostarczony w formacie JPG lub PNG lub PDF
    1. czytelny i możliwy do wykorzystania zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej.
  2. Logo powinno nawiązywać do patronki Parafii – św. Katarzyny Aleksandryjskiej – oraz/lub charakterystycznych elementów kościoła i miejscowości Tenczynek i Rudno.
  3. Każda rodzina może zgłosić maksymalnie 1 projekt na logo w wersji cyfrowej a w wersji plastycznej 1 projekt na każde dziecko w rodzinie.
  4. Dopuszcza się zgłoszenie więcej niż jednego projektu w wersji cyfrowej na rodzinę w przypadku posiadania dzieci, które samodzielnie potrafią obsługiwać programy graficzne jednak nie więcej niż 3 projekty na rodzinę.

5. Zasady zgłaszania prac

  1. Prace cyfrowe należy przesyłać drogą mailową na adres: biuro@parafiatenczynek.pllub dostarczyć osobiście do kancelarii parafialnej na nośniku cyfrowym.
  2. Zgłoszenie powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko autora,
    1. numer telefonu lub adres e-mail do kontaktu (w przypadku dzieci kontakt do rodziców lub opiekunów),
    1. krótki opis projektu (maks. 3–4 zdania) – nieobowiązkowo,
    1. w przypadku osób niepełnoletnich – za zgodę rodzica lub opiekuna przyjmuje się złożenie pracy i umieszczenie na jej odwrocie danych dziecka i danych do kontaktu z rodzicem. Jest to równoważne ze stwierdzeniem “Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka/dziecka będącego pod moją opieką w konkursie plastycznym na logo Parafii”.

6. Etapy konkursu

Etap I – zgłoszenie:

 Termin i forma składania prac: 7 grudnia 2025– 6 stycznia 2026

  • dla logo cyfrowego – elektronicznie – wysłanie wiadomości e-mail lub dostarczenie nośnika cyfrowego w godzinach otwarcia kancelarii
  • dla prac plastycznych – złożenie przed lub po mszy świętej do skrzyneczki konkursowej w kościele na zakrystii.

 Etap II – Wybór finalistów:

Komisja konkursowa wybierze trzy najlepsze projekty w kategorii “Logo cyfrowe”, które przejdą do finału. W kategorii “Logo plastyczne” komisja konkursowa wybierze zwycięzców od razu w drugim etapie.

Etap III – Głosowanie parafian:

Spośród trzech wybranych projektów cyfrowych parafianie oddadzą swoje głosy na ten, który najbardziej ich zdaniem reprezentuje Parafię. Forma głosowania będzie podana na stronie Parafii i w ogłoszeniach parafialnych.

Etap IV – Ogłoszenie wyników:

Termin ogłoszenia wyników konkursu zostanie podany w późniejszym czasie w zależności od ilości zgłoszeń

7. Kryteria oceny prac

Komisja konkursowa będzie oceniać prace według następujących kryteriów:

  • zgodność projektu z tematyką konkursu,
  • oryginalność i kreatywność,
  • czytelność i walory estetyczne,
  • możliwość wykorzystania logo w różnych formatach i materiałach.

8. Komisja konkursowa

  1. Komisję konkursową powołuje organizator.
  2. Decyzje komisji są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.

9. Nagrody

  1. Organizator przewiduje nagrody rzeczowe – główną i wyróżnienia.
  2. Wybrane logo zostanie oficjalnym znakiem graficznym Parafii.
  3. Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie Parafii.

10. Prawa autorskie

  1. Zgłaszając pracę do konkursu, uczestnik oświadcza, że jest jej jedynym autorem.
  2. Autor zwycięskiego projektu przenosi na Organizatora autorskie prawa majątkowe do logo, w tym prawo do jego modyfikacji oraz wykorzystywania we wszystkich materiałach parafialnych.
  3. Przekazanie praw następuje nieodpłatnie.
  4. Organizator może dokonać niezbędnych zmian lub dostosowań w zwycięskim projekcie.

11. Postanowienia końcowe

  1. Udział w konkursie oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie, o czym poinformuje uczestników  poprzez stronę internetową Parafii lub profil społecznościowy Facebook.
  3.  Organizator zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru projektu na oficjalne logo Parafii, jeśli żaden nie zostanie ostatecznie zaakceptowany przez Radę Parafialną. Nie ma to wpływu na rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyniku konkursu oraz przyznanie nagród.
  4. Biorąc udział w konkursie, uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przekazanych danych osobowych  w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia konkursu.